RIX FM Festival kommer till Helsingborg under Hx

Lördagen den 6 augusti, under stadsfesten Hx, kommer RIX FM Festival att besöka Helsingborg igen. För 19:e året i rad arrangeras sommarturnén RIX FM Festival som tillsammans med samarbetspartners bjuder in över 200 000 svenskar till en somrig konsertupplevelse.

I samarbete med Hx 2016 bjuds helsingborgarna på en storslagen festival i augustivärmen. Festivalen utlovar, som tidigare år, en underhållande show i sällskap med Sveriges artistelit.

- Vi är oerhört glada över samarbetet med RIX FM Festival. Det är tre år sedan sist och vi ser fram emot en fantastisk lördagskväll tillsammans på Furutorpsplatsen, säger Daniel Nilsson, projektledare för Hx.

Anders Sjöland, COO på MTG Radio, tillägger:

- Riktigt kul att se att RIX FM Festival fortsatt är ett av Sveriges mest populära event, att lyssnarna efterfrågar vilka städer vi besöker redan i februari månad säger en hel del om förväntningarna. Eventet är det enda i sin form som fortfarande är helt gratis för besökarna och som drar alla mellan 15-59 år. Årets turné kommer sannolikt att bli Sveriges största publika event, säger Anders Sjöland, COO på MTG Radio.

Vilka artister som medverkar kommer att släppas löpande. På plats finns även RIX FM Festivals samarbetspartners Bris, Haribo och Enkla Elbolaget.

För mer information:
Daniel Nilsson, projektledare Hx, 072-974 75 58