Sommarchill med musik på Gröna & Sköna Sundstorget

Sommarchill med musik på Gröna & Sköna Sundstorget

Den 13 juli klockan 13:00 inviger vi Sundstorgets egen grönskande park och mötesplats. Samtidigt öppnar utställningen ”At least plant a tree!” på Dunkers kulturhus. Välkomna!

Från stenöken till smultronställe! Sundstorget har nu fått en egen grön oas med träd och planteringar av rosor, lavendel, sommarblommor, smultron, kryddor, örter och bänkar att sitta och vila på.

Program för invigningen den 13 juli

• 13:00
    Invigning av det gröna torget med Magnus Jälminger, ordförande i stadsbyggnadsnämnden i Helsingborgs stad och Annelie Johansson, VD på Yves Rocher Norden.
  • 13:00
    Utställningen At least plant a tree öppnar på Dunkers kulturhus.
  • 14:00-17:00
    Sommarchill med picknick

Robin Iborn står för musiken ute på torget. Kom och bara lyssna, möts och njut i den gröna oasen

Restaurangerna har öppet hela dagen med olika specialerbjudanden och mysigt häng. Parken på Sundstorget stannar september ut och utställningen på Dunkers varar till 15 september.

Varmt välkomna!

Cecilia Liljedahl, Projektledare
E-post: Cecilia.liljedahl@clgardens.se

Helsingborgs stad
… har en vision för år 2035 som bland annat handlar om den balanserade staden där vi lever i samklang med våra resurser. Våra parker och naturområden är självklara delar av stad och landsbygd. De ger oss andrum och avkoppling, upplevelser av årstidsväxlingar, möten med människor, växter och djur och möjlighet till motion i naturlika miljöer.

Yves Rocher
… har sedan starten för 30 år sedan alltid värnat om de gröna värdena, då vi har naturen att tacka för allt. Genom att engagera sig för att plantera nytt ger man tillbaka till naturen. Huvudkontoret för Yves Rochers nordiska länder ligger på Planteringen i Helsingborg och den nordiska divisionen bidrar med 5 miljoner träd av Gruppen Yves Rochers globala målsättning om 50 miljoner träd.

Helsingborg är skapande och gemenskap, intiativ och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Här växer både människor och företag. Helsingborg är staden för dig som vill något.