Stolta elever mottog Kunskapsstaden Helsingborgs stipendier

Måndag den 27 maj hölls högtidlig stipendieutdelning i Rådhuset. Stolta elever fick motta sina diplom av barn- och utbildningssnämndens ordförande Christer Rasmusson.

Varje år delas 30 stipendier á 1000 kronor ut till elever inom Kunskapsstaden Helsingborg. Eleverna nomineras av sina lärare, och ska ha utmärkt sig i någon av kategorierna:

• Utmärkt kunskapsutveckling
  • Utmärkt kamrat
  • Prestation
  • Innovation och entreprenörskap
  • Fri nominering

– Det är fjärde året vi delar ut stipendier i Kunskapsstaden Helsingborg och det är jättekul. Det blir svårare för varje år att välja ut 30 elever och i år har jag fått reda på att det varit svårare än någonsin. Det har funnits många duktiga att välja på, säger Christer Rasmusson, ordförande i barn- och utbildningsnämnden.

– Det är jättekul att få ta emot stipendiet, jag blir stolt, säger Christos Andreanidis som går i år 9 på Maria Parksskolan i Helsingborg. Christos har tagit emot ett stipendium i kategorin Prestation.

Kvällen avslutades med middag på Rådhuset för stipendiaterna och deras anhöriga.