Tågaborgsskolan i Helsingborg invigd av minister

Tågaborgsskolan i Helsingborg invigd av minister

Onsdagen den 4 september invigde jämställdhets- och biträdande utbildningsminister Maria Arnholm den nya Tågaborgsskolan i Helsingborg.

Pedagoger, elever och personal har varit på plats en tid men på onsdagen invigdes den nya Tågaborgsskolan officiellt.  Barn- och utbildningsnämndens ordförande Christer Rasmusson lyfte fram i sitt tal det unika i att bygga en helt ny skola från grunden. Maria Arnholm fick chansen att gå runt och se med egna ögon det nya arbetssätt som Tågaborgsskolan använder sig av.

– Jag har jobbat med organisation och ledarskap i olika företag i över 20 år. Det arbetssätt som används på Tågaborgsskolan med team, olika lärstilar med mera är samma arbetssätt som riktigt moderna företag använder sig av just nu. Det känns fantastiskt kul och häftigt att se att det
används på en skola, sa Maria Arnholm och berömde skolan för att ha vågat gå en annan väg och provat något nytt.

Kontakt: Chris Hansen-Sonestam, Rektor, 042-10 56 24, chris.hansen-sonestam@helsingborg.se.

Tågaborgsskolan är en nytänkande grundskola med årskurs F-9. Vi har nyfikenhet på schemat och höga förväntningar på våra elever. Här får du redskap att tänka skickligt och på riktigt med smarta arbetssätt i smarta lokaler. Vi tar vara på dina talanger så att du i din framtid kan förverkliga
dina drömmar. www.helsingborg.se/tagaborgsskolan

Kunskapsstaden Helsingborg är det gemensamma namnet på Helsingborgs stads egna skolor. Det handlar om ett hundratal skolor, från förskola upp till gymnasiet, med tusentals medarbetare som ska hjälpa precis vartenda barn att förverkliga sina drömmar

Alla drömmar kan bli verklighet. Därför tar vi drömmar på allvar.
www.helsingborg.se/kunskapsstaden

Helsingborg är skapande och gemenskap, intiativ och engagemang. Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas. Här växer både människor och företag. Helsingborg är staden för dig som vill något.