Thank you for the music

Jag heter Katarina Jardenberg och har under två år varit ansvarig för det digitala livet här på Helsingborgs Symfoniorkester och Konserthus. Vi har kanske träffats i samtal på Facebook eller Twitter, över någon video på23video eller live på Bambuser. Du har kanske njutit våra bilder på Flickr eller Pinterest – eller så har du mött oss i någon annan av alla de kanaler vi startat under de här två åren. Det har varit två år av intensiv aktivitet i de sociala- och digitala medierna. Tack för alla möten och tack för den otroliga responsen!

Det mesta arbetet har ändå handlat om den nya konserthuswebben, den du är på nu. Mitt första uppdrag blev att ta fram, utveckla, förädla och levandegöra en helt ny sajt. Det har varit fantastiskt roligt att få bygga från grunden. I synnerhet som det här huset, de här mäniskorna och den här kulturen är ett ymnighetshorn av musik och berättelser. Och internet bjuder på en oändlig verktygslåda för att låta en större publik njuta av tonerna och komma i kontakt med vår orkester. Som hand i handske.

Nu går jag vidare, efter sommaren börjar jag som marknadschef på en resebyrå. Från världens musik till musik i världen. Ännu en spännande utmaning, med delvis samma verktygslåda men ett helt annat innehåll. Inom kort lämnar jag med varm hand över till Leif Eriksson på Helsingborgs Konserthus och Mikael Rudesjö på Kulturförvaltningen. Jag ser fram emot att som besökare och supporter få följa deras fortsatta strävan att låta musiken och internet mötas.