Umgås, fika och lyssna med barnen

Umgås, fika och lyssna med barnen

I år öppnar vi upp Markelius Bar & Café för musikaliska bebisträffar. Telningarna träffar andra barn, medan föräldrarna fikar och umgås med varandra – alltsammans ackompanjerat av musiker från Helsingborgs Symfoniorkester.

– Instrument och musik är spännande för både stora och små. Vi tror också på att ge alla möjligheten att möta den klassiska musiken, gärna så tidigt som möjligt i livet. Och vem har sagt att trötta småbarnsföräldrar inte skulle kunna längta efter att kunna få lyssna på vacker och levande musik? säger Fredrik Österling, chef för Helsingborgs Konserthus och Symfoniorkester.

Vad: Musikträffar för föräldrar med barn (0-3 år).
När: Onsdagar med start 6 september klockan 09.00-11.00. Musik från cirka 10.00.
Pris: 50 kr (inklusive fika).
Plats: Markelius Bar & Café, Helsingborgs Konserthus.
Biljetter: Köp biljett direkt på plats eller förboka på telefon 042-10 42 80.

För mer information:
Lena Blomstrand Jacobsson, barn- och ungdomsansvarig producent, tel. 042-10 42 85