After Shopping tillbaka efter fjolårets succé

After Shopping tillbaka efter fjolårets succé

Efter fjolårets succé kan återigen citybesökare i Helsingborg njuta av en timmes skön musik efter shoppingen. Helsingborgs Symfoniorkester bjuder in till After Shopping-konsert lördagen den 31 januari kl. 15.00.

After shopping-konserten är ett samarbete mellan Helsingborg Citysamverkan och Helsingborgs Symfoniorkester och Konserthus. Avsikten är att locka citybesökarna till en konsertupplevelse efter lördagsshoppingen i cityområdet.

Konserthuschefen Bo Aurehl säger:
After Shopping-konserterna är ett led i Konserthusets strävan efter att vara öppet för alla helsingborgare. Vi gläder oss över samarbetet med Citysamverkan, och stöder helhjärtat deras arbete med att bevara en levande citykärna.Vid sidan av abonnemangskonserterna är kortare konserter för nya och ovana konsertbesökare tidens melodi i många av Europas konserthus. After Work-konserterna på onsdagar är redan etablerade i Helsingborg, och After Shopping-konserterna är en gren på samma träd.

Program:

Elfrida Andrée /Konsertouvertyr

W.A Mozart /Symfoni nr 38

Konsertens längd: 50 minuter.

Lördag 31 januari kl 15.00, Konserthuset. After Shopping-konsert med Helsingborgs Symfoniorkester under ledning av chefdirigent Stefan Solyom.

Konserthuset i Helsingborg är en funkisbyggnad med lovordad akustik och ett brett program för små som stora med artistelit, konserthuskör och inte minst Helsingborgs egen symfoniorkester, HSO, med chefdirigent Stefan Solyom.