Foto: Anna Brånhede

BOBHUNDMUSIKAL gästspelar i Göteborg

I höst har den nyskrivna föreställningen BOBHUNDMUSIKAL premiär i Helsingborg. Men även Göteborg kommer att få en bob hund-injektion när musikalen gästspelar på Stora Teatern i Göteborg i november.

Det legendariska Helsingborgsbandet bob hund spela en helt ny roll på teaterscenen i höst. Helsingborgs stadsteaters chef Kajsa Giertz regisserar BOBHUNDMUSIKAL - en berättelse om vänskap och drömmar baserad på gamla och nyskrivna låtar av bob hund. Musikalen spelas på Helsingborgs stadsteater, men kommer även att gästa Stora Teatern i Göteborg med fem föreställningar 18-21 november.

Den nyskrivna musikalen handlar om popgruppen bob katt. Efter ett förödande gräl vaknar några spöklika figurer till liv. Det är bob hund som går igen och med musikens hjälp tar sig de sig tillbaka i tiden för att försöka förhindra katastrofen som hotar att splittra bob katt för alltid.

I rollerna: Sasha Becker, Cecilia Borssén, John Essing, Christian Gabel, Mats Hellquist, Jonas Jonasson, Karin Li Körsbärsdal, Conny Nimmersjö, Elin Norin, Gisela Swarting, Thomas Öberg
Av: Hanna Nygren
Musik: bob hund
Regi och koreografi: Kajsa Giertz