Storans foajé. Foto: Sophie Håkansson.

Sagolördag och öppen repetition av Rapunzel

På lördag slår Helsingborgs stadsteater upp portarna för Sagolördag med pyssel, gratis fika och öppen repetition av vinterns stora familjeföreställning Rapunzel.

Från klockan 11.30 lördag 25 november fylls Storans foajé av aktiviteter. Klä ut familjen i teaterns kostymer och peruker, varför inte passa på att ta årets julbild? Gör en egen kungakrona eller Rapunzelblomma i pysselhörnan, gå en tipsrunda och vinn biljetter till premiären av famljeföreställningen Rapunzel. Vi bjuder självklart på fika.

Sagolördag avslutas med en öppen repetition av Rapunzel inne på Storan klockan 13.00. Då får du se regissör och skådespelare i aktion.

VAD: Sagolördag med öppen repetition av årets familjeföreställning Rapunzel.
VAR: Helsingborgs stadsteater, Storans foajé.
NÄR: lördag 25 november kl 11.30. Rapunzel-repetitionen startar kl 13.
HÄNDER: Tipsrunda, pysselhörna, klä ut dig i teaterkostymer m m. Tävla om biljetter till Rapunzel. Stadsteatern bjuder på fika.

Fri entré till Sagolördagen och Öppen repetition av Rapunzel.

Sist men inte minst…
Klockan 11.30 och 13.30 på Lillan spelas Totto Otto och deras bästa vän Lilla, har ni inte sett höstens Våffelteater är det hög tid att göra det nu. Biljetter finns här