Svårlöst mysterium i teaterns gömda rum

Svårlöst mysterium i teaterns gömda rum

Vad händer om man gläntar på Port C, den mystiska porten på baksidan av Helsingborgs stadsteater? Nu släpps biljetterna till en av årets stora nyheter, Port C – en interaktiv och social spelupplevelse där publiken har huvudrollen.

Som första teater i Sverige erbjuder nu Helsingborgs stadsteater ett helt nytt och spännande koncept. I samarbete med Breakout Sweden presenteras en nervkittlande, interaktiv spelupplevelse djupt nere i byggnadens mörkaste källarrum.

Deltagarna har 60 minuter på sig att lösa säsongens stora mysterium på Stadsteatern. Föreställningens stora stjärna är plötsligt spårlöst försvunnen och måste hittas innan kvällens utsålda premiär. Det krävs lagarbete och tankeförmåga för att gruppen ska hinna lösa gåtor och hitta gömde ledtrådar och lyckas med uppdraget innan tiden rinner ut.

– Vi vill öppna fler delar av teatern för allmänheten, många är nyfikna på hur det ser ut bakom kulisserna . Med Port C bjuder vi in till en lekfull aktivitet för familjer, vänner och kollegor. I sin gemensamma jakt på gömda ledtrådar får publiken utforska teaterns skrymslen och vrår på ett helt nytt sätt, säger Britta Jonasson, foajéchef på Helsingborgs stadsteater.

Vad: Port C – ett interaktivt escape room-spel.
Var: Helsingborgs stadsteater, Port C, källarplan.
När: premiär 24 januari 2020.

Biljetterna släpps fredag 6 december.

För mer information:
Britta Jonasson, foajéchef, britta.jonasson2@helsingborg.se, 0730-414592