Robert Olofsson och Nils Dernevik ger föremålen liv i "Stora Drömspelet". Regi. Erik Holmström.

Drömlikt för den yngsta publiken

Den publik- och kritikerrosade uppsättning ”Stora drömspelet” är tillbaka! Höstens teater för de minsta är inspirerad av författaren August Strindbergs kända pjäs ”Ett drömspel” och handlar om hur det är att möta nya äventyr, känslor och rädslor genom drömmen. Premiär 16 november.

I "Stora drömspelet" får publiken kliva in i en värld där allt kan hända och både drömmar och saker får liv. Regissören Erik Holmström har skrivit föreställningen utifrån improvisationer och lek tillsammans med de medverkande skådespelarna Nils Dernevik och Robert Olofsson. Det är en vacker, poetisk och finurlig föreställning som far upp i rymden och ut över de sju haven. Scenmiljöerna är tillverkade av föremål som många kan känna igen hemifrån – eller från förskolans städskrubb.

"Stora drömspelet" är skriven för de yngsta (3-6 år) men väcker även fantasin hos den äldre publiken.

Spelas på Lillan 16 november till 1 december 2022.

På scen: Nils Dernevik och Robert Olofsson

Av: Erik Holmström