Jan Unestam och Petter Wadsten spelar i Våffelteatern Totto, Otto och deras bästa vän Lilla.

Underfundig nycirkus blir Våffelteater på Lillan

Den populära Våffelteatern på Helsingborgs stadsteater är tillbaka. I år kommer skådespelarna och nycirkusartisterna Jan Unestam och Petter Wadsten med en helt ny föreställning till Lillan. Totto, Otto och deras bästa vän Lilla är en härlig blandning av teater, dans och nycirkus med ett litet mått av magi.

Att göra rätt är inte helt lätt.
Att göra helt rätt är stort,
men att göra fel är inte så dumt det heller.
Att fel blir rätt och svårt blir lätt,
det är härligt.

Den halvtimmeslånga föreställningen, som förstås inleds med våfflor, saft och kaffe i Lillans foajé, handlar om clownerna Totto och Otto som är bästa vänner. De ska flytta in i sitt nya hem och bjuder in till kalas. Men ingen kommer. Förrän Lilla dyker upp.

Den underfundiga föreställningen är regisserad av Köpenhamnsbaserade Samuel Gustavsson och ges i samarbete med Kompani Kanalje.

Föreställningen passar barn från 4 år.

PÅ SCEN: Jan Unestam, Petter Wadsten
REGI: Samuel Gustavsson