Hemmakväll först ut med Kinder Schoko-Bons i lösvikt

Idag lanserar Ferrero en ny variant av sina klassiska Kinder-produkter i Hemmakvälls lösviktssortiment. Kinder Schoko-Bons är en härlig mjölkchoklad med en hasselnötsfyllning. Hemmakväll blir den första rikstäckande godisbutiken att kunna erbjuda sina kunder denna produkt i lösvikt.

– För oss är det mycket viktigt att säkerställa hög kvalitet på vårt lösgodis. Det gör vi genom en stringent hantering av godiset som innebär regelbunden silning, byte av förvaringspåsar, vändning och luftning av godiset med mera. En väsentlig faktor till kvaliteten på lösgodiset är att vi kontinuerligt förnyar vårt sortiment och att vi samarbetar med kända och bra varumärken. I sommarens varumärkesundersökning säger mer än 90% av våra medlemmar att Hemmakväll har en väldigt hög kvalitet och ett mycket bra utbud av lösgodis, vilket vi är glada och stolta över. Vi tackar Ferrero Scandinavia AB för ett givande samarbete och att Hemmakväll blir den första rikstäckande godiskedjan som får lansera Kinder Schoko-Bons i lösvikten. Vi tror att Kinder Schoko-Bons kommer att attrahera våra Kinder-älskare, såväl som nya konsumenter som vill njuta av riktigt god choklad, säger Jaana Thorén, marknadschef på Hemmakväll.

Kinder Schoko-Bons finns att köpa i lösviktssektionen i alla Hemmakväll-butiker från och med torsdag 2 november 2017.

För ytterligare information kontakta:

Jaana Thorén, marknadschef Hemmakväll, telefon 070-921 12 70

Hemmakväll AB är Sveriges största nöjesbutikskedja med cirka 70 butiker över hela landet och cirka 700 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar samt köp- och hyrfilmsprodukter.

Hemmakväll lanserade våren 2016 ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept som enbart fokuserar på ätbart och presentförpackningar. Nya konceptbutiker finns på Väla Centrum i Helsingborg, i Växjö centrum, på Kista Galleria i Stockholm och på Emporia köpcentrum i Malmö. Ytterligare åtta lägen är säkrade, varav tre öppnas senare i år.