Hemmakväll först ut med nya Nöt-Crème ChocoPeanut

Nu lanserar Printzells Confectionery en ny variant av sin klassiska Nöt-Crème. ChocoPeanut är en härligt len chokladpralin fylld med en choklad- och jordnötscrème. Hemmakvälls kunder blir först i Sverige med att kunna köpa den nya pralinen.

– För oss är det väldigt viktigt att säkerställa hög kvalitet på vårt lösgodis. Det gör vi bland annat genom att kontinuerligt förnya vårt sortiment och genom vårt arbete med kända och bra varumärken. Vi är glada och stolta över vårt samarbete med Printzells Confectionery, och att Hemmakväll får lansera först av alla. Vi tror att nyheten Nöt-Créme ChocePeanut kommer attrahera våra choklad-älskare såväl som nya konsumenter som vill njuta av riktigt goda praliner, säger Jaana Thorén, marknadschef på Hemmakväll.

Nöt-Crème ChocoPeanut finns att köpa i lösviktssektionen i alla Hemmakväll-butiker från och med torsdag 3/8 2017

För ytterligare information kontakta:

Jaana Thorén, marknadschef Hemmakväll, telefon 070-921 12 70

Hemmakväll AB är Sveriges största nöjesbutikskedja med cirka 70 butiker över hela landet och cirka 700 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar samt köp- och hyrfilmsprodukter.

Hemmakväll lanserade våren 2016 ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept som enbart fokuserar på ätbart och presentförpackningar. Nya konceptbutiker finns på Väla Centrum i Helsingborg, i Växjö centrum, på Kista Galleria i Stockholm, på Emporia köpcentrum i Malmö samt i Skärholmen Centrum från och med hösten 2017. Eurostop Halmstad är under ombyggnad och Hemmakvälls nya konceptbutik planeras öppna där under våren 2018. C4 Shopping i Kristianstad planeras öppna i september 2018.