Hemmakväll slår ett slag för lösgodiset i jul

Hemmakväll slår ett slag för lösgodiset i jul

På Hemmakväll har vi fyllt lösgodislådorna till toppen inför den kommande högtiden. Vi ser att traditionerna kring julchokladaskarna börjar brytas upp och att många är på jakt efter lösgodis istället. Det tycker vi är jätteroligt! I butikerna har vi flera julgodisklassiker, men också några spännande nyheter.
– Det är härligt att lösgodiset även får vara en del av den här högtiden och vi hoppas att folk ska hitta nya favoriter bland våra nyheter, säger Ole Lindell, Lösgodisansvarig på Hemmakväll.

Hemmakväll har fullt upp med att förbereda inför den stundande julen. Vi har flera nyheter och, så klart, en hel del gamla klassiker att erbjuda i butikerna. Visste du att det är fem år sedan vi lanserade den härliga chokladpralinen med hasselnötter, också känd som Trippelnöten, i vårt lösviktssortiment? Än idag är det en av de mest populära godisarna som vi säljer inför julen. I år har vi utökat vårt julsortiment i lösvikten ännu mer än tidigare. Utöver Trippelnöten hittar du traditionellt godis som Gröna Kulor och Juleskum, men också spännande nyheter som Dumle Fudge, Dumle Polka, Gröna Kulor i choklad och Julmust-flaskor – det finns helt enkelt något för alla.
– Det är jättekul att så många väljer att satsa på godiset inför julen. Det märks särskilt eftersom vi har väldigt mycket att göra. December både är, och har varit, en intensiv period. På senaste tiden har vi dessutom sålt mycket färdigförpackat som gå-bort presenter, gåvor till föreningar och även företag som ska ge presenter i form av godis till sina kunder och anställda, säger Ole Lindell.

Inte bara godis
Vi på Hemmakväll vill också tillägga att även om vi ääälskar lösgodis så har vi ju inte bara det i sortimentet och vi hoppas att många vågar testa nytt även inom det förpackade godiset, för visst är det kul att bryta av det mer traditionella? Som en av få återförsäljare av nykomlingen Gröna Kulor-marmelad från Fazer rekommenderar vi den som ett alternativ till fikonmarmeladen eftersom den passar utmärkt till lagrad ost. Älskar du lösgodiset Gröna Kulor så är den helt perfekt, men även om du inte är förtjust i Gröna Kulor kan vi garantera att det är en riktigt rolig present som kommer att locka fram en hel del skratt. Sedan har vi även vår Snögubbe (Melting Snowman) som läggs i varm mjölk och smälter till varm choklad, den är faktiskt nästan helt slut i butikerna. Tillsammans med våra nyheter inom lösgodiset så finns det helt enkelt otroligt mycket spännande att prova på, varför inte köra en provsmakning av de nya dumlegodisarna på uppesittarkvällen?
– Vi välkomnar alla godissugna där ute till våra butiker och hoppas att de ska hitta både gamla och nya klassiker som faller dem i smaken, avslutar Ole Lindell.

I mellandagarna kommer vi även att köra vår egna take på mellandagsrean och erbjuda alla kunder möjligheten att fylla en guldburk med godis för 99 kronor, det hoppas vi att ni inte vill missa!