HEMMAKVÄLLS GODISTÄVLING: SVERIGES BÄSTA LÖSGODIS

HEMMAKVÄLLS GODISTÄVLING: SVERIGES BÄSTA LÖSGODIS

Som huvudsponsorer i Idol lanserade HEMMAKVÄLL en egen talangjakt för "Sveriges Bästa Lösgodis"! Hela svenska folket kunde rösta och tävla om 1:a priset - hela 100 kilo lösgodis från HEMMAKVÄLL.

Mellan den 18 augusti och 19 september kunde man rösta fram sin godisfavorit och därefter presenterade HEMMAKVÄLL de tolv finalister. Varje fredag under de direktsända finalerna röstades en godisfavorit ut dvs den som fått minst röster. Veckans bästa motivering på den godisfavoriten vann veckans tröstpris på 5 kilo lösgodis från HEMMAKVÄLL.

Idag kan vi avslöja att vinnaren i "Sveriges Bästa Lösgodis" blev Hallon/lakritsskallen baserat på svenska folkets röster. Vi säger även ett stort grattis till Lina Engström som tog hem storvinsten på 100 kg lösgodis. Hennes motivering på godisvinnaren lyder: "Med godis är det ju ändå smaken, som är den stora huvudsaken. På denna läckra skalle äter jag mig mer än gärna mätt, frågan är bara var är resten av dess hallon/lakritsskelett..."

Övriga tävlingsvinnare finner du här: http://www.hemmakvall.se/tavlingsvinnare