Fler Hemmakvällar i Göteborg!

Fler göteborgare kan ta med sig känslan hem. Detta görs möjligt när Hemmakväll fortsätter att expandera och öppnar 3 nya butiker i Göteborg.

Hemmakväll AB har köpt Filmtajm Video i Göteborg. Den 1 juni 2012 öppnar butikerna på Armlängdsgatan och Kontrabasgatan i Västra Frölunda samt på Mölndalsvägen i Göteborg.

Köpet innebär att Hemmakväll nu har 104 butiker i Sverige varav 8 butiker finns i Göteborg.

- Det känns riktigt kul att expandera i Göteborg. För oss är det en självklarhet att fler ska få ta del av Hemmakvälls stora utbud av film, tv-spel och enligt de flesta: Sveriges bästa lösgodis, säger Kent Olsson, huvudägare och VD för Hemmakväll.

Med marknadens bredaste sortiment av underhållningsprodukter får nu ännu fler göteborgare ta del av det stora utbudet av hyr- och köpfilm, tv-spel och kioskprodukter.

För mer information:

Kent Olsson, VD Hemmakväll: 0709-211230

www.hemmakvall.se

Hemmakväll är en nöjesbutikskedja med både egenägda butiker och franchisebutiker, från Trelleborg till Luleå, och nu också e-handel. Huvudkontor och centrallager ligger i Landskrona. Sortimentet  omfattar hyrfilm, köpfilm, spel och kioskprodukter. Senaste tillskottet bland produkterna är iphone- och ipad-tillbehör.

Taggar

Hemmakväll AB är Sveriges största godisbutikskedja med cirka 70 butiker över hela landet och cirka 600 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, mjukisdjur Ty, Funko popkulturprodukter, samt köpfilms-produkter. Hemmakväll lanserade våren 2016 ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept som fokuserar på ätbart. Idag finns ca 15 konceptbutiker på högtrafiklägen både i gallerior och gatulägen.