Hemmakväll bjuder in till påsk – “en riktig godishögtid”

Hemmakväll bjuder in till påsk – “en riktig godishögtid”

Snart är det dags för en av våra absoluta favorithögtider - påsken. Det är ingen hemlighet att vi älskar godis och det är särskilt roligt att få dela den passionen under högtider.
Vi vet att påsken är viktig för våra kunder och att det minst sagt är en godishögtid, därför är det särskilt kul att få vara med och bidra till det, säger Ole Lindell, lösgodisansvarig på Hemmakväll.

Visste du att vi svenskar äter cirka 6 000 ton godis under påsken? Det är inte bara mest i Norden – utan i hela Europa. Traditionen kring att ge bort påskägg, fylld med socker i någon form, går hela vägen tillbaka till mitten av 1800-talet i Sverige. Idag fyller de flesta sina ägg med lösgodis – men vilka sorter är egentligen mest populära? Det har vi svar på.

Lösgodis-topplistan
1. De lösgodissorter som slinker ned i godispåsen allra oftast är chokladen Center och favoriten sura colanappar.
2. Oles egen favoritgodisbit, Geléhallonet från Aroma, säljer även den väldigt bra under påsk och finns på topplistan tillsammans med bl.a. Geisha, Marabou mjölkchoklad, Dumle, Gott och Blandat, Daim, M&M och Fizzy pop.

Påskgodis-topplistan
1. Den ärade första platsen går till Anthons Bergs populära mandelägg.
2. På andra plats har vi också en favorit från Anthon Bergs, nämligen Anthon Bergs marsipanägg.
3. Brons-platsen kniper den välkända kombinationen av pepparmint och mörk choklad i form av Marianne Dragér-pralinerna.

Där har vi de absoluta favoritgodisarna både bland vanliga sorter och påsk-godis. Anthon Bergs marsipanägg är så efterfrågade att vi faktiskt har börjat sälja dem året runt. Utöver dessa traditionella påskgodisar är vi väldigt spända över att också få besök av fler påsk-nyheter framöver som FizzyBubble-ägg och Bouchee mini. I mitten av april, den 13/4, kommer vi även att förlansera en pralinnyhet från Pritzells, nämligen Nöt-Créme Mango Cheesecake. Som ni säkert hör så ser vi på Hemmakväll väldigt mycket fram emot att fira påsken tillsammans med våra kunder och hoppas att ni gör det också.
– Hela påskveckan är extremt intensiv för våra kollegor som jobbar i butik. Det är otroligt mycket glädje och härliga kunder och stora mängder godis som säljs vilket är jätteroligt, avslutar Ole Lindell.