Hemmakväll förvärvar Buylando!

Hej alla,

Efter 30 år i branschen har vi tagit beslutet att lämna butikerna. Vi  kommer i framtiden lägga all kraft på att fortsätta utveckla Boxnet.

Buylando startade 1980 under namnet Videobutiken och kedjan växte fram till  början av nittiotalet till 16 butiker och uppdraget att sköta videoverksamheten av ca 200 Pressbyråbutiker. År 2000 bytte Videobutiken namn till Buylando.

Vi vill passa på att tacka alla samarbetspartners vi har haft kontakt med under den fantastiska resan de senaste 30 åren. Vi har trivts hela vägen och hoppas att vi kan fortsätta att utvecklas tillsammans med branschen i Boxnet.

Vår uppfattning är att Hemmakväll som den största butikskedjan i branschen med över 100 butiker på den svenska marknaden är rätt företag att vårda och utveckla Buylando konceptet. Vår personal och våra kunder får en mycket professionell ägare som kommer att driva butikerna vidare i en positiv anda.

Bill Odqvist, Kent Granath och Håkan Damberg, Buylando

SAMMA NAMN

Hemmakväll ser fram emot att vårda varumärket och bibehålla den upparbetade köpfilmsmarknaden i Stockholm och kommer att driva butikerna vidare under namnet Buylando säger Kent Olsson huvudägare/vd av Hemmakväll.

Hemmakväll är en nöjesbutikskedja med både egenägda butiker och franchisebutiker, från Trelleborg till Luleå, och nu också e-handel. Huvudkontor och centrallager ligger i Landskrona. Sortimentet  omfattar hyrfilm, köpfilm, spel och kioskprodukter. Senaste tillskottet bland produkterna är iphone- och ipad-tillbehör.