Hemmakväll lanserar favorit i repris – chokladfondue i lösvikt är äntligen tillbaka!

Den 31 januari gör chokladfondue i lösvikt efterlängtad comeback. Vi har lyssnat på våra kunder och tillsammans valt ut åtta favoriter från lösvikten för att sedan chokladdoppa dem. Konceptet lanserades i våras och godissorterna sålde slut snabbare än vi hade kunnat tro. Nu kommer succén tillbaka med nya, spännande smakkombinationer.

Det var påsken 2023 som chokladfondue i lösvikt för första gången gjorde storslagen entré i våra butiker. Konceptet blev genast uppskattat och de begränsade volymerna sålde slut snabbare än vi hade kunnat hoppas på. Efter stor efterfrågan från både kunder och butik är vi glada att meddela att succén äntligen kommer tillbaka! Med start den 31 januari finns chokladfondue i lösvikt att hitta i samtliga Hemmakvällsbutiker, från Ystad till Luleå. Men passa på, smakerna är endast på tillfälligt besök!

Vad innebär egentligen chokladfondue i lösvikt kan man undra? Vi på Hemmakväll har valt ut åtta favoriter från lösvikten för att helt enkelt doppa dem i choklad. Smakerna plockas var för sig så att våra kunder kan välja och vraka bland varianterna som de är mest nyfikna på att prova. Sex av smakerna är helt nya kombinationer medan två är favoriter från lanseringen i påskas.

Vi vill hela tiden utmana oss själva och jag tycker det är häftigt att vi vågar! Första gången vi lanserade chokladfondue blev det extremt uppskattat. Ända sedan dess har våra kunder och butiker uppmanat oss att det här måste ni göra igen, säger Ole Lindell, lösgodisansvarig för Hemmakväll.

Perfekt att dela med någon du tycker om

Inspirationen bakom smakerna kommer precis som det låter från den klassiska chokladfonduen – en tradition som samlar hela familjen kring en gemensam gryta där alla får plocka och doppa just sina favoritgodsaker. Gemenskap, tillsammans med känslan av att allt blir godare med ett lager choklad, var det som fick idén om det nya konceptet att växa fram hos Ole Lindell. Nu är han spänd på att se om den begränsade upplagan blir lika varmt mottagen som senast – även om han förväntar sig att lagret ska räcka något längre den här gången.

Jag hoppas såklart att våra kunder blir glada och att så många som möjligt ska vilja komma och testa de nya smakerna. Vi har tagit in större volymer den här gången, men vill man vara säker på att hinna smaka alla åtta favoriter bör man inte vänta för länge. Det kan också vara en perfekt alla hjärtans dag-present att dela med någon man tycker om, avslutar Ole Lindell.

Favoriter i repris:
Hallon/lakritsskalle