Hemmakväll och Aroma lanserar "Mystery Flavour" - En spännande nyhet inom godisvärlden

Vi på Hemmakväll är glada över att kunna berätta att vi, tillsammans med den välkända godisfabriken Aroma, har tagit fram något som verkligen är utöver det vanliga. I september lanserar vi en ny mystisk, godissmak där tanken är att våra kunder ska få gissa vilken smak godissorten har och just därför har vi döpt den till Mystery Flavour, spännande va?

Tillsammans med Aroma vill vi på Hemmakväll ta godisupplevelsen till en ny nivå genom att utmana våra besökare att gissa smaken på en helt neutral godisprodukt. Till utseendet ser godissorten ut som ett färglöst geléhallon och den faktiska smaken kommer att vara en gåta för smaklökarna. I slutet av augusti inleds tävlingen "Gissa smaken" i alla våra Hemmakvällsbutiker och då är det upp till våra besökare att försöka avslöja “the Mystery Flavour” genom att köpa några hallon, smaka på godiset och tävla med sin gissning på sin lokala Hemmakvällbutiks instagramkonto. Utöver chansen att vinna äran för att gissa rätt smak finns det även en stor tivoliask med godis i prispotten. Carina Norman, marknadschef på Aroma, ser fram emot att ta del av alla gissningar.

– Jag tror att det här kommer att bli en riktig snackis och en rolig sådan! Det ska bli superspännande att se om besökarna lyckas luska ut vad det är för smak. Utan att säga för mycket kan jag berätta att den egentligen inte är särskilt svår, däremot är den väldigt lik andra smaker så lite klurigt blir det nog ändå, säger Carina.

Ett spännande koncept

Det var i våras som vår lösgodisansvarige Ole Lindell kom på konceptet Mystery Flavour och efter bara fyra veckor hade Aroma tagit idén till handling. Under produktionsprocessen har den största utmaningen varit att skapa en färglös men ändå lockande godissort, utan att kompromissas med smaken som skulle vara tydlig och god. Carina Norman menar att projektet har varit möjligt tack vare en flexibilitet och ett positivt mindset hos produktionen som drivs från en av Aromas fabriker i södra Stockholm.

– Det kluriga var att ta fram en arom som är neutral samtidigt som godiset fortfarande ska se gott ut, men vår produktionschef älskar utmaningar som dessa. Han är som vår egna Willy Wonka, säger Carina innan hon avslutar:
– Vi är väldigt glada över det här samarbetet med Hemmakväll. Mystery Flavour är ett otroligt kreativt koncept och jag är säker på att det kommer att bli succé. Det enda jag oroar mig över är att godissmaken kommer vara så pass populär att den tar slut.