Hemmakväll packar flyttlådorna i Norrköping och öppnar ”En ny värld av godis” butik på Drottninggatan. Allt för att komma närmare kunderna

Under kvartal 1, 2019 öppnar Hemmakvälls nya konceptbutik full av lösgodis och andra godsaker bredvid biografen och i direkt anknytning till shoppinggallerian i Norrköping.

”Nu kan man nästan ta spårvagnen rakt in i godisbutiken”, säger Jaana Thorén marknadsansvarig på Hemmakväll.

”Den nya butiken öppnar där människor ständigt rör sig och det är det strategiska läget som föranleder flytten. En optimal placering av en Hemmakvällbutik är där det rör sig mycket människor, eftersom försäljningen är mer driven av impulshandel än destinationshandel. Därför är det extra viktigt för oss att vi finns där våra kunder finns, oavsett om de ska ta spårvagnen, shoppa eller gå på bio”, fortsätter Jaana.

Den befintliga butiken stänger och den nya konceptbutiken ”En ny värld av godis” öppnar under kvartal 1, 2019.

Den nya affärsinriktningen innebär att Hemmakväll konsekvent ser över sina affärslokaler och deras läge, då både konsumtionsmönster och inköpstillfälle har förändrats. Det nya läget i Norrköping är helt i linje med Hemmakvälls nya etableringsstrategi kring att finnas på platser med starkt kundflöde där kunder kan spontanhandla on the go.

Vid frågor kontakta Kent Olsson, interim VD
0709-211 230, kent.olsson@hemmakvall.se

eller Jaana Thorén, Marknadschef
0709-211 270, jaana.thoren@hemmakvall.se

Hemmakväll AB är Sveriges största nöjesbutikskedja med cirka 70 butiker över hela landet och cirka 700 medarbetare. Hemmakväll marknadsför och säljer lösgodis, konfektyr, snacks, drycker, glass, presentförpackningar, samt köp- och hyrfilmsprodukter.

Hemmakväll lanserade våren 2016 ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept som fokuserar enbart på ätbart och presentförpackningar. Nya konceptbutiker finns i Helsingborg på Väla Centrum, i Växjö Centrum, i Stockholm på Kista Galleria och i Malmö på Emporia köpcentrum.