Lösgodisets dag firas för nionde året i rad!

Lösgodisets dag firas för nionde året i rad!

Den sista lördagen i september är det äntligen dags att fira högtiden för alla godisälskare där ute - Lösgodisets dag. Den 30 september är det pompa och ståt som gäller och vi på Hemmakväll står redo att sprida glädje, feststämning och tipsa om godisfavoriter.
Stämningen kommer att vara på topp i alla våra butiker och vi hoppas att alla som älskar godis precis som vi gör vill komma och fira med oss, säger Ole Lindell, lösgodisansvarig för Hemmakväll.

I september har vi utgått ifrån känslan “lördag hela veckan” för att ladda upp inför Lösgodisets dag, en dag som hos oss på Hemmakväll är minst lika efterlängtad som jul, nyår och födelsedagar tillsammans! Det är en dag då vi godisnördar verkligen kan låta vårt godissug flöda fritt, utan några som helst hämningar. Högtiden har blivit en stående tradition i världen av godsaker sedan vi lanserade den hösten 2015 och det tycker vi är fantastiskt. Inför denna dag har vi lanserat flera lösgodissorter men en som vi tycker sticker ut lite extra är en nyhet från Island. Þristur heter godissorten och det är en chokladtäckt lakrits som vi tror kommer bli en ny favorit hos många då chokladen gifter sig sådär härligt med lakritsen.

Visste ni förresten att vi i år firar Lösgodisets dag i en hel vecka?!
– Ett av våra festliga erbjudanden under denna vecka är att kunderna kan maxa en guldburk med sitt absoluta favoritlösgodis till det fasta priset av endast 119 kronor. Fyll burken med allt från sura godisremmar, gelégodisar till choklad och låt din fantasi och ditt sötsug flöda. Får du inte plats med allt det goda i en, så maxa två! Säger Ole Lindell.

Förlansering i lösvikten
För att ladda upp ytterligare kommer vi förlansera en härlig gelégodis i lösvikten onsdagen den 27 september. På självaste lill-lördag! Inte nog med det så kommer vi tillsammans med Aroma ha en tävling! Vinnaren kan välja mellan ett besök i deras inspirerande godisfabrik eller en årsförbrukning á la Hemmakväll på 52 kg av förlanseringen.

– Kom och anslut till gemenskapen och Hemmakvällsfamiljen när vi firar Lösgodisets dag. Våra butiker kommer att vibrera av feststämning och ni kan räkna med välfyllda godishyllor, avslutar Ole Lindell.