Ny delägare till “Världens största godisbutik”

Ny delägare till “Världens största godisbutik”

Candy World i Haparanda mäter hela 2900 m² och är en av världens största godisbutiker. Tillsammans med Hemmakväll ska de bli ännu större.

Butikskedjan Hemmakväll AB blir ny delägare till företaget Candy World Sweden AB efter att man köpt 50 % av företaget.

- Vi har en längre tid sökt en långsiktig partner med erfarenhet, god ekonomi och en ledning som passar tillsammans med oss. Dessa ingredienser fann vi hos Hemmakväll, säger Candy Worlds grundare Stefan Sundvall och Kent Långström.

Samma namn

Candy World kommer fortsätta bedriva handel i samma namn, men med starkare tillväxt.

- Hemmakväll ser stora möjligheter att få vara med att utöka varumärket och konceptet på den svenska marknaden. Hemmakväll och Candy World delar samma smak och passion, säger Kent Olsson huvudägare av Hemmakväll.

Smakstart

Med Hemmakväll som ny delägare planeras nu 30 stycken stora upplevelsebutiker inom godis. Candy World ska finnas på de största handelsplatserna i Sverige och tillsammans omsätta cirka 1 miljard SEK.

För mer information:

Kent Olsson, Hemmakväll 0709-211230

Stefan Sundvall, Candy World 070-5470650

Kent Långström, Candy World 070-3377608

Candy World

Candy World är en konceptbutik inom godis och nöje. Första butiken startades i Haparanda oktober 2007 som en följd av IKEAs etablering i gränsstaden. November 2011 startades andra butiken på Storheden i Luleå

Hemmakväll är en nöjesbutikskedja med både egenägda butiker och franchisebutiker, från Trelleborg till Luleå, och nu också e-handel. Huvudkontor och centrallager ligger i Landskrona. Sortimentet  omfattar hyrfilm, köpfilm, spel och kioskprodukter. Senaste tillskottet bland produkterna är iphone- och ipad-tillbehör.