​3 tips för att lysa upp hem och trädgård med smart belysning

​3 tips för att lysa upp hem och trädgård med smart belysning

Hösten är här och med det mörka mysiga kvällar och härliga stunder där vi gör iordning inomhus. På Hemmy hittar du ett ordentligt utbud av smart belysning från Philips hue för både hus och trädgård. Bygg din egen lösning som anpassar sig efter ditt liv. Här är 3 tips på vad du kan göra. Du behöver ett grundkit med en Hue bas-station som du kopplar till ditt wifi-hemma, minst en ljuskälla och Philips hue-appen.

1. Bygg en egen wakeup-light

Med Philips hue kan varje lampa bli en wakeup light. Skruva in en Philips hue-lampa och använd appen för att ställa in att den ska dimmas in under exempelvis en halvtimme ett visst klockslag på vardagar. Nu har du ett behagligt morgonljus att vakna till. Givetvis kan du ha fler ljuskällor som dimmas upp samtidigt om du vill.

2. En trädgård som välkomnar dig

Bygg en trädgårdsbelysning som tänds när du närmar dig huset en mörk kväll eller som ett skydd ifall någon smyger runt på tomten. Med Philips hue rörelsesensorer är det lätt att bygga en trädgård som lyser när den ska. Du kan även se till att ljuset tänds när du närmar dig huset via mobilens GPS i Hue-appen, exempelvis när du ska parkera bilen.

3. Belysning som följer sol och musik

Aktivera hela husets och tomtens julbelysning på en gång eller få det att blinka i takt med musik. Här finns det plats att vara kreativ. Du kan även styra så att den tänds och släcks vid soluppgång och nedgång då Hue-appen är kopplad mot solens rörelser där just du bor.

Philips Hue har ett brett community av kreativa utvecklare så om du vill leka loss finns det många appar att testa. Det är enkelt att komma igång; Koppla in bas-stationen, ladda ner appen och skruva i en lampa.