Big Green Egg nu på Hemmy.se

Big Green Egg nu på Hemmy.se

Vi är glada att välkomna Big Green Egg som varumärke till Hemmy! Big Green Egg härstammar från USA där de med sina stabila, keramiska grillar (kamado) har varit en del av den amerikanska BBQ-traditionen sedan 1974. Nu säljer de sina grillar över hela världen och har blivit ett välkänt namn i Sverige.

Kamadogrillar härstammar från östra Asien och är i grunden ett stort kärl av keramik, ofta i en form som påminner om ett ägg. Den keramiska grillen innebär en stor flexibilitet jämfört med många andra grillar. Den jämna värmen inuti grillen gör det lika lätt att grilla snabbt som att tillaga på låg värme under lång tid. Det går även att röka mat med denna typ av grill. Big Green Eggs grillar går dessutom att variera otroligt mycket med olika tillbehör, vilket gör matlagningsmöjligheterna ännu större.

Big Green Egg blir nu en del av Hemmys grillsortiment som är uppe i över 150 olika grillar för olika smaker. Allt från traditionella kolgrillar till gasolgrillar, pelletsgrillar och givetvis kamadogrillar. Alla grillarna levererar vi med fri frakt hem till dig, precis som vanligt.