OFYR utomhusmatlagning – Nyhet på Hemmy

OFYR utomhusmatlagning – Nyhet på Hemmy

Vi fortsätter bredda vårt sortiment för utomhusmatlagning och kan nu presentera OFYR för dig. OFYR är resultatet av en dröm om att ha en större gemenskapskänsla medan du lagar mat utomhus. Det är en annorlunda grill med en ringformad stekhäll och ett hål i mitten för öppen eld. Alla i sällskapet kan stå runt grillen medan någon eller alla vänder på maten som tillagas eller väntar på att glöggen ska värmas upp. Du kan också tända din OFYR som en välkomsteld som drar dit alla gäster. Den är även perfekt att samla alla kring när kvällen blir svalare så att ni värmer upp er tillsammans.

Tack vare variationen i tillbehör som du kan köpa till din OFYR kan du växla mellan en mängd matlagningstekniker. På så sätt kan du använda din OFYR oavsett vad du är sugen på. Med en OFYR kan du exempelvis göra paella, grillspett, pizza samt grytor och annan kokt mat. Givetvis kan du också tillaga allt annat du kan komma på att steka eller grilla. Konformen och stekhällens utformning bildar naturligt olika temperaturzoner så att du kan tillaga olika ingredienser samtidigt.

Även om du aldrig ägnat dig åt utomhusmatlagning är det enkelt och stressfritt att använda en OFYR. Det och den runda formen gör OFYRen perfekt för att göra matlagningen till en gemensam aktivitet istället för att en person står vid grillen medan resten av sällskapet sitter vid bordet.

Något som gör OFYRen extra speciell är formen som gör att grillen pryder din trädgård som en vacker skulptur även när du inte använder den för matlagning. Dessutom har klassikern i cortenstål en rostpatina som ger den ett unikt och rustikt utseende som du inte finner bland andra grillar. Det gör det ännu lättare att förväxla den med ett konstverk. OFYRen går även att köpa i svartlackerat stål om rost inte passar din uteplats.