Så undviker du fallgroparna med att köpa vitvaror

Så undviker du fallgroparna med att köpa vitvaror

På Hemmy har vi sett det mesta som kan gå rätt och fel med val av vitvaror. Därför delar vi gärna med oss av tips och idéer om vad du ska tänka på när du köper nästa produkt till tvättstugan eller köket. Räcker inte det är du välkommen att kontakta vår supertrevliga kundtjänst som gärna hjälper till.

Disk och tvätt måste hålla

Om det är två vitvaror som du ska lägga lite extra pengar på så är det diskmaskin och tvättmaskin. De maskiner som får utstå mest smuts helt enkelt. En diskmaskin ska kunna gå varje dag och klara av all typ av smuts utan att kräva allt för mycket rengöring och underhåll. Den ska även klara av att torka ordentligt och inte lämna vattendroppar på disken när den är klar. Tvättmaskinen kommer att få utstå både leriga barnoveraller och rödvin på bordsduken. Den ska kunna köras ofta och erbjuda olika tvättprogram för olika delar av livspusslet.

Just här går pris och kvalitet ofta hand i hand. Du tjänar i längden på att välja bort de billigaste alternativen av just diskmaskin och tvättmaskin. Då kan du få en trotjänare som står dig bi i många år.

Välj färdiga paket

Vilket kylskåp passar med vilken frys eller vilken tvättmaskin och torktumlare ser bra ut och fungerar ihop? Ibland skiljer det mycket mellan två produkter, som vid första anblick ser bra ut ihop. Det är dumt att chansa på att två vitvaror är samma vita färg eller att de ha samma höjd. En duktig leverantör kan även svara på frågor om maskinerna passar med olika köksleverantörer, eller om de möter din familjs behov. Köper du dessutom ett färdigt paket, så är du säker på att det blir rätt och du brukar också kunna få en paketrabatt!

Prisvärda juveler i köket

Inbyggda ismaskiner och touch screens på kylen i all ära, men det är ofta dyrt och kanske inte är något du använder varje dag. Tänk smart placering och kostnadseffektiva lösningar istället. En ugn som också fungerar som mikrovågsugn gör exempelvis att du kan ha två ugnar. Eller så får du plats med en inbyggd espressomaskin till morgonkaffet eller kanske en vinkyl! Hitta det lilla extra som gör att du och dina gäster älskar att hänga i köket.

Leveransen måste klaffa

Se till att det är enkelt att få dina varor. Ingen vill stå med en hantverkare som står och rullar tummarna på grund av en försenad leverans, men heller inte låta produkterna komma för tidigt och stå ute i regnet. Se till att köpa dina produkter från någon som kan leverera i rätt tid och som inte knorrar över att de bara kan leverera till adressen där du är folkbokförd.