Nya tunga nomineringar till Tidningen Hemslöjd!

När nomineringarna trillar in för 2021 står det klart att Hemslöjds briljante AD Carl Anders Skoglund nomineras till Tidskriftspriset i kategorin Årets Design. Samtidigt blir tidningen nominerad till Publishingpriset för nionde gången!

– Att vi under ett år då pandemin påverkat hela samhället lyckats göra en tidning som nominerats i flera priskategorier känns faktiskt som en bedrift. Vi har både prisats och nominerats tidigare, men efter ett tufft år som det här är jag extra glad över att det vi har gjort får uppskattning. Varmt tack! Vi måste baka tårta! säger Hemslöjds chefredaktör Malin Vessby

ÅRETS NOMINERINGAR MED MOTIVERING

Carl Anders Skoglund, Hemslöjds AD

Nominerad till Tidskriftspriset i kategorin Årets Design

Motivering:
“I en tid då ›upcyclat‹ och återvunnet vinner över massproduktion är numera klassiska tidningen Hemslöjd mer rätt än någonsin. Det här är hantverk med kvalitet från de stora dragen in i minsta detalj.”

Övriga nominerade är:

Janna Ayres, Lotta Holmström och Anders Tjernblom, dagensarbete.se, Johan Jarnestad, Anna Lundin och Erik Westin, Forskning & Framsteg, Jonas Ström, Törst

Vinnaren avslöjas den 10 november.

Tidningen Hemslöjd

Nominerad till Publishingpriset i kategorin Tidningar och tidskrifter

Övriga nominerade är:

Forum för Bioekonomi, Karavan, MissVEGO, Ottar, Socionomen, The New Era Magazine, Vogue Scandinavia

Vinnare i kategorin avslöjas den 17 november.

Ta reda på vad hypen handlar om

Som digital prenumerant får du tillgång till hela Hemslöjds sajt där du kan botanisera i timmar, veckor, månader bland prisade artiklar om slöjd och hantverk.

• tidningen hemslöjd

Hemslöjd är Sveriges mest prisbelönta tidning om slöjd och hantverk. Fylld av inspiration och viktig kunskap om hållbarhet. I storslagna bilder och läsvärda reportage möter du människor som förändrar världen med bara händerna.