Henson förstärker ytterligare

PR-byrån Henson med kontor i Umeå och Skellefteå fortsätter att växa och växlar upp sin satsning på content marketing. Åsa Hällgren är sedan årsskiftet anställd som kreatör, med en nyckelroll inom idé- och konceptutveckling.

– Efterfrågan på relevant innehåll med hög kvalitet ökar ständigt samtidigt som det är många som tävlar om uppmärksamheten på varje arena för kommunikation. Utifrånperspektiv, riktigt bra idéer och koncept är kanske viktigare än någonsin och därför är vi glada över att förstärka med ytterligare en kraft som kan hjälpa våra uppdragsgivare med just det, säger Peter Westermark, strateg och delägare på Henson.

Åsa Hällgren kommer senast från Krux där hon arbetat som art director och formgivare. Dessförinnan har hon under många år jobbat på tidningen Norran med marknadsföring, formgivning och försäljning.

­– Åsas förmåga att visualisera budskap och berättelser kommer vi att ha stor nytta av, säger Peter.

På Henson blir hon den tolfte medarbetaren.

– Det känns riktigt inspirerande att få jobba med innehåll från ax till limpa och i alla våra uppdragsgivares kanaler. Content marketing är ett område som är på fortsatt stark frammarsch och där vi som byrå måste vara goda rådgivare när det handlar om att redan från start tänka rätt kring vad som ska skapas och varför. Det är egentligen inte annorlunda än andra investeringar, de som gör flest rätt över tid kommer att få ut mest, säger Åsa Hällgren.