Henson fortsätter satsa – nyanställer art director

Kommunikationsbyrån Henson fortsätter att växa och nu står det klart att man värvar prisbelönte art directorn Per Zimdahl.
– Jag gillar kreativiteten som präglar Henson, säger Per.

Per Zimdahl ansluter till Hensons kontor på Storgatan i Umeå. Han har mångårig erfarenhet av varumärkesarbeten samt identitets- och konceptutveckling. Per har också varit prisvinnande när Västerbottensost tog hem guld i Svenska Designpriset.
– Genom åren har jag samlat på mig rutin och erfarenhet från många olika typer av kommunikativa utmaningar. Jag brinner för att använda min formkänsla utifrån ett strategiskt perspektiv. Jag tar även med mig kunskaper om tillgänglighet som är nödvändigt att hantera för många organisationer, säger Per.

Per Zimdahl som närmast kommer från Gullers Grupp anslöt till teamet i början av november.
– Rekryteringen ligger i linje med vår ambition att vara en ledande kommunikationsbyrå i norra Sverige. Pers förmåga att tolka varumärken visuellt kommer att bli en stor tillgång för våra kunder, säger Åsa Stocksén, vd Henson.