Henson startar auktion till förmån för Musikhjälpen

För att stötta Musikhjälpens arbete auktionerar PR-byrån Henson ut en föreläsning om sociala medier.
– Självklart vill vi stödja Musikhjälpens arbete, särskilt när det är ett så viktigt ämne som barns rättigheter, säger Emma Zimdahl, kreatör på Henson.

– Barns rätt att vara barn ligger oss varmt om hjärtat och är något som de flesta kan skriva under på. Vi vill ge ett litet bidrag till det här oerhört viktiga arbetet genom att auktionera ut en föreläsning om hur företag kan stärka sina varumärken i sociala medier, säger Emma Zimdahl.

Auktionen, som ligger på Tradera, utgörs av en timmes föreläsning inklusive fika på något av byråns kontor i Skellefteå eller Umeå. Intäkterna går oavkortat till Musikhjälpen.

– Vi hoppas att det kan göra åtminstone en liten skillnad för utsatta barn och så klart även för dem som köper utbildningen. Det är ju ett utmärkt tillfälle för ett företag att ge pengar till ett viktigt ändamål och samtidigt få ut något av det själva. Vår förhoppning är att många ser fördelen med att öppna plånboken för en god sak, säger Emma Zimdahl.

Om Musikhjälpen

Musikhjälpen är ett insamlingsevent som funnits i Sverige sedan 2008. I 144 timmar sänder de direkt dygnet runt för att tillsammans med Radiohjälpen uppmärksamma och på olika vis samla in pengar till en undangömd humanitär katastrof. Årets tema är Barn är inte till salu. Som ett bidrag till Musikhjälpens arbete auktionerar PR-byrån Henson ut en föreläsning om sociala medier.

Länk till auktionen: https://www.tradera.com/item/2805/297262358/forelasning-sociala-medier