Emballator deltar i webbinarium med fokus på återvinning av polymer

Som en del i samarbetet med Jönköping University deltar Emballator i ett webbinarium om polymer-återvinning. Webbinariumet är en del av ett projekt med målet att ge snabb och effektiv kompetensutveckling.

Innovation Manager Mats Jeppsson leder webbinariumet tillsammans med Muhammed Irfan Qadeer, Lektor i polymerteknik på Jönköping University. Fokus för webbinariumet är utmaningar som finns inom återvinning av polymer och speciellt förpackningskvalitetspolymer. Webbinariumet innehåller också efterliknandet av syntetiska polymerstrukturer med biobaserade källor.

Webbinariumet är särskilt användbart för ingenjörer, miljöarbetare, slutanvändare av plast, säljare och alla med intresse för återvinning av polymerer.

- En nyckelfaktor för framtiden är hur man ökar konsumenternas vilja och förmåga att återvinna förpackningar. Det är viktigt att se värdet av plast och använda resurserna upprepade gånger. Varumärkesägare och producenter måste fokusera på design för återvinning. Delta i webbinariumet och lyssna på våra erfarenheter av hur tekniker för att förbättra kvaliteten på återvunnet material har utvecklats, säger Mats Jeppsson, Innovation Manager på Emballator Innovation Center.

Anmälan till webbinariumet görs här.

• Partnerskap, samarbeten

Mats Jeppsson