Emballator lanserar tuber i konsumentåtervunnen aluminium

Emballator Tectubes lanserar tuber i 100 procent PCR (Post Consumer Recycled) aluminium, tillgänglig för alla marknadssegment och i alla produktstorlekar. Den nya produkten reducerar koldioxidavtryck och CO2-utsläpp och bidrar till den cirkulära ekonomin.

PCR (Post Consumer Recycled) är material, till exempel aluminium, som har gjorts till en produkt, använts, kastats, samlats, rengjorts, upparbetad och omarbetats till något nytt. Produkter från konsumentåtervunnet material sluter kedjan och återvinns till en ny produkt.

- Vi har jobbat hårt med att slutföra den här lanseringen och vi är väldigt glada över att kunna erbjuda det här materialet. Vi tror att återvunnet material, framför allt från konsumenter är framtiden, säger Tobias Lidevei, VD på Emballator Tectubes.

Den nya aluminiumtuben är tillverkad av 100 procent konsumentåtervunnet material, producerad med 100 procent grön el och är återvinningsbar för alltid. Emballators PCR-tub har samma utmärkta produktegenskaper som de klassiska aluminiumtuberna och är lämplig till produkter inom segmenten hälsa, läkemedel, kemikalier och livsmedel.

- Tack vare den här tuben kan våra kunder göra en liten förändring för deras produkter som leder till en stor inverkan på miljön och den cirkulära ekonomin. Vår PCR aluminium-tub är bara ett sätt för oss att hjälpa våra kunder att nå sina hållbarhetsmål, säger Tobias Lidevei.

• Emballage, förpackning

• förpackning