Lifvs spetsar styrelsen med Ulf Rostedt från Herenco Invest; ” ett mycket spännande bolag ”

I mars gick familjeägda Herenco Invest in som ägare i det svenska food tech-bolaget Lifvs. Under våren har Lifvs fortsatt sin snabba expansion med etablering på flera nya orter. Bland annat kommer de etablera sig i Barnarp utanför Jönköping. Man har också sedan tidigare ansökt om bygglov i Furusjö i Habo kommun.

”De tillför en efterlängtad service till glesbygd och landsbygd. Från Herencos sida värdesätter vi att få vara med i ett bolag som leder utvecklingen av obemannade butiker.” - Ulf Rostedt VD Herenco Invest.”

Nu förstärker Ulf Rostedt från Herenco Invest tillsammans med Catrin Folkesson (tidigare VD Coop Online) Lifvs styrelse som nya ledamöter.

”Ulfs passion för retail tillsammans med hans gedigna erfarenhet som tidigare koncernchef på ITAB Shop Concept, kommer tillföra Lifvs både på kort och lång sikt, säger Bea Garcia, grundare och vd för Lifvs” till tidningen Market.

För mer information:
Ulf Rostedt, VD, Herenco Invest, ulf.rostedt@herenco.com, +46 706 94 86 82
Bea Garcia, Grundare & CEO, Lifvs, bea.garcia@lifvs.se, +46 70 276 06 76

• Företagsinformation

• ny ledamot
  • lifvs
  • herenco invest

Herenco är ett Jönköpingsbaserat familjedrivet ägarbolag i fjärde generationen som funnits i 154 år, med sammanlagt 33 bolag och 1133 anställda. Tillsammans omsatte bolagen under 2019 3,3 mdkr.

Företagen Emballator, PacsOn, Herenco Invest, Vättern Industrier, Hamhus och The Harbor ingår i koncernen som även är ägare i portföljbolagen Nolato, Balco , Lyko och Hövding.

Carl-Olof och Jenz Hamrins stiftelse grundades 1985 via donation från familjen Hamrin och har sedan dess delat 329mkr till forskning. Stiftelsen förvaltar ca 1,7mdr.