Julspecial - exklusivt kryddad vit starkvinsglögg

Blogginlägg -

Glöggtips. Dufvenkrooks Julspecial. En glöggfavorit på Systembolaget - i en helt egen klass.

Dufvenkrooks Julspecial är en exklusiv, vit, kryddad starkvinsglögg gjord på noga utvalda råvaror. Basen i glöggen är ett spanskt vitt ekologiskt vin. Druvan heter Macabeo, vilket för övrigt är en av tre godkända sorter för Cava. Vinet har en sofistikerad smaksättning med klassiska toner som röda äpplen, pomerans, kanel, ingefära, kryddnejlika och honung. Sist men inte minst är den spetsad med högklassig skotsk maltwhisky.

- Denna glögg är unik i sin genre och älskad av många. Julspecialen ligger i Systembolagets beställningssortiment och är en "Limited Edition". Avnjut denna glögg lätt uppvärmd, tillsammans med pepparkakor och ädelost, i goda vänners sällskap, föreslår Lise-Lotte Holmberg som är Herrljunga Dryckers försäljningschef och utbildad sommelier.

Dufvenkrsooks Julspecial

• Art.nr. 31965 Systembolagets beställningssortiment
  • Alk. 20% vol.
  • 500 ml
  • Tillverkad i Sverige
  • Vegansk
  • Pris 129 kr

- I Dufvenkrooks sortiment finns ett brett utbud av såväl alkoholfri glögg som lättvinsglögg (2,2% vol), vinglögg (10% vol) och starkvinslögg (15-20% vol.), berättar Lise-Lotte Holmberg.

- Vi har Klassisk röd och vit glögg samt flertalet spännande smaksatta glögger som blodapelsin, hjortron, marsipan, chili/choklad, körsbär och saffran. Vår fina glögg säljs på ICA, Coop, Hemköp och på Systembolaget.

- Men Dufvenkrooks Julspecial har en helt egen position och är helt klart min favorit i glögghyllan, avslutar Lise-Lotte.

För mer info besök www.dufvenkrooks.com