Dufvenkrooks nyhet 2022. Vit, cloudy lättvinsglögg med smak av marsipan. (Fotograf: Jesper Orrbeck)

Årets nyheter från Dufvenkrooks

Årets stora nyhet. Cloudy, vit lättvinsglögg med smak av marsipan
Till julens smaker hör apelsiner garnerade med nejlikor, ris à la Malta, glögg och chokladdoppade marsipangrisar så det kändes som ett självklart tillskott med en vit glögg med smak av marsipan.

-Marsipanglöggen är cloudy, precis som marsipan. Det var naturligt att det blev så när vi i utvecklingsteamet experimenterade, berättar Nina Hagman, Marknadschef.
-Listningarna visar att handlarna tror på årets nyhet, men det ska givetvis bli kul att se hur konsumenterna tar emot den, fortsätter Nina.
-Jag dricker helst vit glögg kall med en isbit i, men den är också väldigt god varm, om man föredrar att dricka glögg på traditionellt vis. Dufvenkrooks lättvinsglögg Marsipan säljs på alla dagligvaruhandelns kedjor.

Dufvenkrooks familj växer ytterligare. Halvtorr julmust - den perfekta måltidsdrycken
2016 lanserades Dufvenkrooks halvtorra julmust på Systembolaget och i år blir den tillgänglig på både Coop, Axfood samt på utvalda ICA-butiker.
-Julmusten är halvtorr, dvs mindre söt, har mer smak och passar bättre som måltidsdryck än de sötare varianterna som de flesta är vana att dricka, säger Lise-Lotte Holmberg, försäljningschef.

Dufvenkrooks får en lyxigare look
2024 fyller Dufvenkrooks 25 år och redan i höst kommer det börja märkas i hyllorna. Tidigt i våras började designarbetet med varumärkets identitet där målsättningen var att bättre matcha design med det fina innehållet.
-Dufvenkrook står för hög kvalité, smak och innovation. Jag är superstolt över resultatet som absolut andas mer premium, mer Dufvenkrooks helt enkelt, berättar Nina Hagman.

Inom bara några veckor lanseras också Dufvenkrooks nya webbsida. www.dufvenkrooks.com. Här kan du upptäcka hela Dufvenkrooksfamiljen som har ett brett utbud av både klassisk röd och vit glögg men också en rad spännande smaksatta. Alkoholfri, mousserande, lättvins- och starkvinsglögg samt julmust och pepparkakor.

Välkomna in!

Herrljunga Cider AB är ett familjeföretag i fjärde generationen och en av Nordens ledande tillverkare av dryck. Företagets flaggskepp är cidern som är marknadsledande i Sverige. Herrljunga Cider har även varumärkena Herrljunga Musteri, Herrljunga Rå, Dufvenkrooks, Cocky Crane, Herrljunga 1911 samt Spirit of Sweden. Produktsortimentet hos de olika varumärkena sträcker sig från kallpressad juice till must, grönsaksshot, saft, glögg och läsk. Produkterna från de olika varumärkena finns på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna samt på systembolaget.
Utöver sina egna varumärken och produkter säljer och distribuerar Herrljunga Cider också San Miguel, Odd Island, Hobgoblin, Lorina, samt Fonti di Crodo.