Herrljunga Mousserande Äppelmust 33 cl

Herrljunga Musteri lanserar mousserande must på Systembolaget

Herrljunga Musteri lanserar en helt unik alkoholfri mousserande äppelmust på Systembolaget. Musten består av enbart svenska handplockade äpplen från sorterna Ingrid-Marie, Santana och Aroma, inga andra tillsatser. Musten är varsamt kolsyrad och så kallad ”cloudy”, vilket betyder att den inte är filtrerad.

- Den mousserande äppelmusten är fantastisk som en frisk måltidsdryck eller perfekt som en god välkomstskål, säger Johan Branmark, företages VD.

Äppelmusten är pressad i Herrljunga Musteris nya linje för äppelpressning och sedan tappad på en 33 cl brun glasflaska. Den säljs i drygt 330 av Systembolagsbutiker och finns även att beställa i beställningssortimentet.

Herrljunga Cider startade med äppelpressning redan under 50-talet, och äpplen har varit en viktig komponent i företagets olika produkter. I september 2017 slog vi upp portarna till en ny, modern linje som pressar bland annat äpplen. Musten är gjord på 100% svenska handplockade äpplen och tappas på 50 cl glasflaska och en unik 2 l ståpåse för dagligvaruhandeln och nu också på en 33 cl glasflaska för Systembolaget.

Svinnet från pressningen går till Vårgårda Herrljunga Biogas som i sin tur kan använda det som fordonsgas till bland annat kommunens bilar.

Mousserande Äppelmust 33 cl
SB artikelnummer: 11987
Pris: 23:-

Herrljunga Cider AB, ett familjeföretag i 4:e generationen, är en av Nordens ledande tillverkare av cider och glögg inom premiumsegmentet. Våra produkter finns på de ledande livsmedelskedjorna i de nordiska länderna. Vi har producerat cider sedan 1969 och är marknadsledande i svensk dagligvaruhandel. Utöver vårt breda sortiment av Herrljunga lättcider producerar vi även starkcider i olika smaker, vår traditionella Herrljunga 1911 Glögg, klassiska saft Herrljunga 1911 Saft samt jul- och påskmust.

Herrljunga Cider säljer och distribuerar även franska premiumlemonaden Lorina.

Herrljunga Cider är BRC certifierade och producerar ett flertal ekologiska och krav-märkta cider- och glöggsorter.