Pressmeddelande -

Nya tech-hubben HETCH lanserar ett unikt ekosystem för ökad innovation och tillväxt.

HETCH har startats av tech-entreprenören David Nilsson Sträng tillsammans med grundande partners i form av Resurs Banks VD Kenneth Nilsson, Wihlborgs Fastigheter och SUP46. I samarbete med Helsingborg stad och THINK accelerator.

- Det är oerhört positivt att detta initiativ har väckt ett stort engagemang hos flera olika aktörer, som alla ser värdet av att skapa ett koncept och ekosystem där startups, tillväxtbolag och etablerade bolag på olika sätt får tillgång till stöd och möjlighet att bli ännu vassare på utveckling och innovation. Det är också glädjande att Europas ledande startup community SUP46 genom HETCH väljer att satsa på Helsingborg som första stad utanför Stockholm, säger David Nilsson Sträng.

En av Helsingborgs stads målsättningar är att bli en av Europas mest innovativa städer 2022, vilket sätter HETCH i ett minst sagt spännande sammanhang.

- Vi är stolta över att vi hittat en sådan bra match som vi ser kommer bidra till synergier inom entreprenörskap, näringsliv och digitalisering. Vi ser fram emot att tillsammans med SUP46 och tongivande aktörer i Helsingborgsregionen, som Resurs Bank och Wihlborg Fastigheter, arbeta oss närmare stadens mål, säger Peter Danielsson, Kommunstyrelsens ordförande i Helsingborg.

HETCH erbjuder, tillsammans med partners tillgång till accelerator, startup-community, flexibla arbetsplatser, koppling till utbildning och forskning, affärsrådgivare, investerare och ett supporterande nätverk.

- Målsättningen är att HETCH ska bygga globala bolag och vi vill attrahera bolag både inom och utanför Sverige. Helsingborgs läge, med närheten till kontinenten gör det möjligt att leva lokalt och verka globalt och här ser vi goda möjligheter, avslutar David Nilsson Sträng.

I hjärtat av Helsingborg på Järnvägsgatan 7 kommer HETCH efter sommaren att öppna sina portar, tills den nya tech-huset Prisma öppnar i Oceanhamnen i slutet av 2020.

För mer information kontakta:

David Nilsson Sträng, grundare HETCH, david@hetch.se 0704-23 26 56

• Elektroniska affärer, kommunikation

• network
  • entrepreneur
  • community
  • startups
  • startup
  • helsingborgstad
  • resursbank
  • wihlborgs
  • sup46
  • helsingborg
  • techhub
  • tech
  • hetch

• Helsingborg

HETCH tillhandahåller ett ekosystem för ökad innovation och tillväxt. Tillsammans med etablerade bolag, snabbväxande techbolag och startups skapar vi en kreativ miljö mitt i hjärtat av Helsingborg. HETCH erbjuder, tillsammans med våra partners tillgång till accelerator, startup-community, flexibla arbetsplatser, koppling till utbildning och forskning, affärsrådgivare, investerare och ett stark supporterande nätverk.