Årets nya mötesplats - Learning Conference: Stockholm 20–21 september 2023

Årets nya mötesplats - Learning Conference: Stockholm 20–21 september 2023

Stockholm 20–21 september 2023

Learning Conference - Den självklara mötesplatsen för livslångt lärande.

(https://learningconference.se/)

Learning Conference är en ny innovativ och självklar mötesplats för att möta framtidens utmaningar. En inspirerande och fullmatad arena fylld med namnkunniga talare såsom:
* Donald Clark, Learning Tech entreprenör, CEO, Investerare, författare, poddare och talare.
* Dr Nigel Paine, författare, programledare (BBC), talare.
* David James, programledare, författare och talare.

Allt för att tillgodose deltagarna med en inblick i konkurrenskraftens nya valuta; livslångt lärande och utveckling av kompetenser.

Årets tema influeras av frågeställningar om hur innovation skapas på ett effektivt och slagkraftigt sett. För att frigöra utbildningskraft och för ökad flexibilitet och mobilitet.

-Hur man använder lärande för att transformera organisationer. Kraften att lära sig att omvandla organisationer ligger inte hos individer, utan i kollektivt organisatoriskt lärande. Det är ett djärvt uttalande, men jag kommer kunna demonstrera riktigheten och kraften i den idén, säger Dr Nigel Paine.

Genom att penetrera detaljfrågor kring talangutveckling, utbildning, digitalt lärande, kvalitet, strategi och organisation för Learning and Development tror vi att deltagarna får verktygslådan som behövs för att tillgodose behovet av att utveckla medarbetarna med ständigt nytänkande kompetens som genomsyrar de flesta delar av vårt samhälle för att klara omställningar på grund av digitalisering och klimathot. "Learning in the flow of work" är ett stridsrop för att effektivisera och föra lärandet närmare arbetet. Hur utformar vi ett arbetsnära lärande? Vilka verktyg och metoder realiserar ett lärande i arbetsflödet?

Under den storslagna banketten kommer priset Swedish Learning Awards att delas ut. Priset som startats av Swedish Learning Association syftar till att belysa Sveriges bästa utbildningsköpare, lösningar och/eller leverantörer.

Konferensen arrangeras av eventarrangören Hexanova Events i samarbete med branschföreningarna Swedish Learning Association, Promise och Swedish Edtech Industry. Hexanova ligger bakom uppskattade mötesplatser som Mötesplats Offentliga Affärer, Trygg & Säker, E-förvaltningsdagarna, Publikom och Penningtvättsdagarna.

-Sverige har under många år saknat en mötesplats för hur vi löser vår utmaning med kompetensutveckling och det livslånga lärandet. I nutidens samhälle krävs det en ständig utveckling av företag och organisationer till skillnad från förr i tiden då man kunde arbeta ett helt arbetsliv efter sin akademiska grundutbildning. Tiderna förändras och vi med dem, därför har vi på Hexanova skapat mötesplatsen Learning Conference, säger Beatrice de Maré Peterson, projektchef på Hexanova.

Learning Conference tar plats på Sergel Hub i Stockholm den 20–21 september 2023.En unik sammankomst för beslutsfattare, kapacitets och kompetensförsörjningsansvariga, strateger från privat och offentlig sektor, dvs företag, organisationer, kommuner, regioner, intresseföreningar, myndigheter och fackförbund.

För mer information kontakta:

Projektchef:

Mobil: 0706 – 45 06 22