Digitaliseringschef ifrån FN talar exklusivt under eFörvaltningsdagarna

Digitaliseringschef ifrån FN talar exklusivt under eFörvaltningsdagarna

Sveriges största konferens inom digitalisering för offentlig sektor går av stapeln 7-8 november i Nacka och får i år finbesök ifrån FNs högkvarter i New York.

Mr. Vincenzo AquaroChief of Digital Government Branch,UNDESA Division of Public Institutions and Digital Government, kommer för ett exklusivt besök och kommer prata under rubriken “What is the future of digital government? Here are the latest results from the UN e-government survey!” där han delar med sig av hur Sverige står sig globalt sett till de nästan 200 medlemsnationerna. Undersökningen mäter omfattningen och kvaliteten på onlinetjänster, status för telekommunikationsinfrastruktur och befintlig mänsklig kapacitet.

Övriga medverkande i årets program är bland andra Erik Slottner, Civilminister, Anna Eriksson, Generaldirektör DIGG, Peter Gerhardsson, damlandslagets succétränare och Pia Gruvö, Kryptostrateg, Militära Underrättelse- och Säkerhetstjänsten. Årets moderator är journalisten och programledaren Frida Boisen.

”Vi är förstår väldigt glada och exalterade över att Vincenzo Aquaro kommer till vår konferens – det är den anda konferensen han medverkar på i Europa denna höst! Och han kommer med väldigt viktiga insikter och fakta som hela Sveriges digitaliseringsansvariga inom vår offentliga sektor berörs av och det känns jättekul att kunna erbjuda detta exklusivt för deltagarna detta året”, säger Erik Martinsson, Projektledare för eFörvaltningsdagarna.

Konferensen har arrangerats sedan 2010 och går på Nacka Strand Möten & Event den 7-8 november.