Pressinbjudan eFörvaltningsdagarna 7- 8 november

Pressinbjudan eFörvaltningsdagarna 7- 8 november

Från United Nations och deras kontor i New York reser han till Stockholm. Han gör ett exklusivt besök för att tala under eFörvaltningsdagarna, som enda konferens han talar på i Europa under hösten!

eFörvaltningsdagarna är Sveriges största mötesplats och konferens inom digitalisering för offentlig sektor. Mötesplatsen äger rum 7 – 8 november 2023 på Nacka Strand Möten & Event.

Vi är mycket hedrade att välkomna mr. Vincenzo Aquaro till eFörvaltningsdagarna! Mr. Aquaro fungerar för närvarande som chef för Digital Government Branch inom avdelningen för offentliga institutioner och digital regering vid FN:s avdelning för ekonomiska och sociala frågor vid UN.

Han kommer exklusivt för oss att dela de senaste resultaten från FN:s e-förvaltningsundersökning som täcker nästan 200 länder runt om i världen. Hur står sig Sverige jämfört med resten av världen? Undersökningen mäter omfattningen och kvaliteten på onlinetjänster, status för telekommunikationsinfrastruktur och existerande mänsklig kapacitet – av de 193 FN-medlemsstaterna.

Mr. Aquaro spelar en avgörande roll för att stödja FN:s sekretariat och FN:s medlemsstater. Hans primära fokus ligger på att främja innovation och transformation inom digital förvaltning, god förvaltning och offentlig förvaltning. Hans ansträngningar är dedikerade till att främja reformer inom den offentliga sektorn som leder till mer inkluderande, effektiva, ansvarsfulla och människocentrerade offentliga tjänster, allt i strävan efter hållbar utveckling. Sedan 2010 har Mr. Aquaro varit ansvarig för att övervaka flaggskeppspublikationen känd som United Nations E-government Survey. Dessutom leder han datainsamlingen och datahanteringsteamet för E-Government Development Index (EGDI). Med över 30 års erfarenhet inom både den privata och offentliga sektorn inom ICT-branschen, fick han ett erkännande 2019 genom att inkluderas i Apoliticals prestigefyllda lista över världens 100 mest inflytelserika personer inom den digitala regeringsarenan.

Andra talare som kommer delta på eFörvaltningsdagarna är bl.a. Erik Slottner, Pia Gruvö, Frida Boisen, Dani Dawoodson, Hanif Bali, Liam Maxwell och Peter Gerhardsson.

Kontakta Rebecka Jörgensen Gustafsson för mer information och pressackreditering.

rebecka.jorgensen.gustafsson@hexanova.se

Marknadsansvarig, Hexanova Events