Erik Ridman, Foto: Jonas Bilberg

Erik Ridman – ny regionchef för HiQ i Stockholm

Tech-konsulten HiQ tar ytterligare ett steg för att stärka sin position som full-stack partner inom digital transformation. Erik Ridman, tidigare CMO och kommunikationschef på HiQ utses till ny regionchef för HiQ i Stockholm.

– På HiQ har vi en nästintill unik position i att kunna bygga avancerade system, produkter och tjänster, och på samma gång diskutera digitala strategier, användbarhet och varumärkesförflytting. Erik Ridman kommer med sin bakgrund och erfarenhet inom varumärkesutveckling och rekrytering såväl som lösningar och åtaganden spela en viktig roll i våra fortsatta framgångar. Och med Erik vid spakarna för vår verksamhet i Stockholm kommer vi stärka vår position ytterligare, säger Sven Ivar Mørch, CEO på HiQ.

Erik Ridman har utsetts till ny Head of Region Stockholm. Ridman kommer tidigare från rollen som Chief Marketing Officer och kommunikationschef på HiQ, ett jobb han har haft de senaste fem åren. Innan dess har han en bakgrund inom reklam- och kommunikationsbranschen och har jobbat med varumärkesutveckling och digital innovation på ett flertal byråer. Erik Ridman går in som ledare för HiQ i Stockholm och får titeln Head of Region Stockholm, Vice President HiQ, och är fortsatt en del av HiQ’s koncernledning.

– Jeeeehhaaaa! Det är väl ungefär så jag kan kommentera detta. Självklart har jag stor respekt för uppgiften, men jag är också väldigt pepp på uppdraget. Stockholm är epicentrum av tech- och varumärkesmarknaden i Norden, och att bygga vidare på HiQ’s utveckling här är en drömposition! Jag har jobbat nära vårt team i Stockholm sedan jag började på HiQ, och vet potentialen. Vi har fantastiska medarbetare och ledare, en inkluderande kultur utom denna värld, ett grymt starkt varumärke och en marknad som fullständigt kokar av framtid. Och det ska bli mer av allt, det kan jag lova, säger Erik Ridman, Head of Region Stockholm & VP på HiQ.

Erik Ridman ersätter Patrik Holm som lämnar HiQ på eget initiativ.
– Vi vill tacka Patrik för ett långt och framgångsrikt arbete på HiQ och önskar honom lycka till i framtiden, säger Sven Ivar Mørch.

HiQ har satt en tydlig tillväxtstrategi. Målsättningen är att bygga vidare på HiQs starka varumärke, unika företagskultur, djupa kompetens, strategiska plattformar och breda kundbas för att bygga norra Europas ledande konsultbolag inom Tech, IT, Integration, Design och kommunikation. HiQ är med och skapar framtidens tekniklösningar inom de flesta sektorer – och i Stockholm är HiQ, genom sin spetskompetens inom ett flertal områden och samarbeten med ledande företag i Norden, starkt bidragande till de nordiska ländernas globala konkurrenskraft. Teamet i Stockholm ligger bland annat bakom Swish – en lösning som sedan den lanserades har förenklat vardagen för i stort sett hela Sveriges befolkning.

Den senaste tiden har vi sett en mängd nyheter från HiQ. Bland annat ett flertal förvärv som adderar viktig kompetens till HiQs erbjudande. Lansering av traineeprogrammet HiQ Leap – en inkörsport för nyutexaminerade tech-studenter. En helt ny starkt växande satsning inom Cyber Security – där målet är att göra samhällen, företag och organisationer handlingskraftiga att möta cyberhoten och med det säkra deras fortsatta digitaliseringsresa. Nya etableringar – först ut Jönköping. Ett flertal internationella uppmärksamheter i design och innovationstävlingar samt ett stort antal nya affärer, avtal och kunder.

– Med tech bygger vi en enklare, bättre, roligare och mer hållbar värld. Jag uppmanar alla som vill jobba i en av de mest spännande och dynamiska miljöerna att höra av sig – nyexad såväl som längre erfarenhet inom tech, IT, innovation, design eller kommunikation. Eller om du vill jobba med Sveriges grymmaste säljteam? Hör av dig! Mejl, Linkedin, telefon eller vad som helst, jag finns överallt. Nu kör vi, avslutar Erik Ridman.