Susanne Durst  berättar om den nya bok hon är medförfattare  till när Högskolan i Skövde arrangerar ett dubbelt boksläpp.
Susanne Durst berättar om den nya bok hon är medförfattare till när Högskolan i Skövde arrangerar ett dubbelt boksläpp.

Pressinbjudan: Dubbelt boksläpp på Högskolan i Skövde

Högskolan i Skövdes professor i företagsekonomi, Susanne Durst, är redaktör för boken "Open Innovation and Knowledge Management in Small and Medium Enterprises". Tillsammans med forskarkollegor från Turkiet, Brasilien, Tyskland, Island, Hong Kong, Nederländerna och Spanien har Susanne undersökt hur små och medelstora företag utvecklas och hur kopplingen mellan kunskapshantering och öppen innovation ser ut.

Stefan Tengblad, som också är professor i företagsekonomi vid Högskolan i Skövde har, tillsammans med några av Sveriges främsta ledarskapsforskare, skrivit boken "Att leda i en komplex organisation". Syftet med boken är att bidra till ökad förståelse och möjliggöra en bättre hantering av organisatorisk komplexitet.

Den 6 december berättar de båda forskarna om sina böcker och sin forskning vid en sopplunch i Högskolan i Skövdes bibliotek.

Dubbelt boksläpp på Högskolan i Skövde
Dag: 6 december 2016
Tid: 12:00-14:00
Plats: Högskolan i Skövde, biblioteket.

För ytterligare information kontakta:
Stefan Tengblad, professor i företagsekonomi, tel 0500-44 88 54
Susanne Durst, professor i företagsekonom, tel, 0500-44 85 89

Vi är en modern högskola som präglas av en öppen och välkomnande atmosfär, förstklassiga utbildningar och internationellt konkurrenskraftig forskning. En plats där vi gör framsteg, varje dag.