PRESSINBJUDAN: Wayne Robson föreläser om 3D-modellering

Wayne Robson är konstnär och arbetar med digital skulptering i tre dimensioner. Den 8 december kommer han till Högskolan i Skövde för att hålla en öppen föreläsning.

Wayne Robson började sin konstnärliga karriär som utbrytarkung, en något märklig bakgrund för en 3D-konstnär. Han har också varit musiker och gitarrlärare innan han slog sig in på en bana som konstnär med datorn som arbetsverktyg.

Den 8 december kommer han till Högskolan i Skövde för att föreläsa på programmen för dataspelsstudenter. Föreläsningens första timme är öppen för allmänheten men går också är att följa via Internet.

Under föreläsningen kommer Wayne Robson att beskriva olika modelleringsmetoder. Han kommer också att beskriva hur en digitalt skulpterad spelmiljö kan arbetas in i en spelmotor.

Wayne Robson har ett djupt samarbete med Autodesk, ett företag vars produkter dominerar marknaden när det gäller 3D-visualisering. Under sin tid i Skövde kommer Robson också att visa skövdestudenterna Mudbox. Ett program som används för 3D-skulptering och som studenterna i Skövde står i begrepp att börja använda.

Förutom de tekniska och konstnärliga aspekterna av sitt arbete kommer Wayne Robson att berätta om sig själv.

Massmedia är välkomna att träffa Wayne Robson 20 minuter innan föreläsningen börjar

För ytterligare information kontakta Marcus Landén 0500-44 80 30

Öppen föreläsning med Wayne Robson