Restaurang Frantén först i Sverige att få tre Michelinstjärnor

Sverige fick sin första trestjärniga krog i går när restaurang Frantzén fick den tredje och mest åtråvärda stjärnan i den prestigefyllda Michelinguiden. – En jävligt bra måndag, sa krögaren Björn Frantzén när han tog emot priset.

Utannonseringen av de nordiska stjärnorna skedde i Köpenhamn. Danmark och Norge har sedan tidigare varsin trestjärnig restaurang men i Sverige har fått vänta tills nu då Björn Frantzén tog plats i den exklusiva trestjärniga ligan.

En totalupplevelse inkluderat en av de mer häftiga hissarna i Stockholm, säger vi på Hissgruppen. “It’s everything from the doorbell on the door, to the elevator that's just for the restaurant with the music and the light changing as you go up to the rooftop terrace, to the Japanese toilets to the open-fire kitchen,” he says. “There’s so many party tricks going on. It’s madness.”

I ett hissprojekt som detta är vi på Hissgruppen ofta med i projekteringen och säger vad som är möjligt eller inte möjligt. Vi möter arkitektens visioner och tar dem så långt det går. Det finns ett regelverk att förhålla sig till och där är vi med och vägleder i ett tidigt skede.

OM Hissgruppen:

Vi levererar kundanpassade hissar av hög kvalitet och arbetar med olåsta hissystem samt komponenter från den öppna marknaden, vilket ger en lägre kostnad för slutkunden. Vår serviceorganisation är tillgänglig dygnet runt årets alla dagar. Personlig service och engagemang är viktigt för oss!