Hissgruppen genomför förarutbildning för att minska miljöpåverkan

Hissgruppen har ett 40-tal bilar som rullar på vägarna, många av dem varje dag. Med andra ord så står vi för en del koldioxidutsläpp och vi ska göra vad vi kan för att sänka dem när vi besöker våra kunder.

- Vår förarutbildning heter ”sparsam körning” och är numer en del av vår grundläggande miljöutbildning. Kursen är obligatorisk, eftersom vi tar målet med att sänka våra koldioxidutsläpp på allvar, säger Robert Sporrong som är vd på Hissgruppen.

Om man använder sig av sparsam körning när man kör så spar man miljön. Med rätt körsätt kan man minska bränsleutsläppen med cirka 10% och körsättet kan man påverka mycket och direkt. Kursen innefattar hur man kör men också andra bränslesparande åtgärder, säger Robert Sporrong.

Vi levererar kundanpassade hissar av hög kvalitet och arbetar med olåsta hissystem samt komponenter från den öppna marknaden vilket innebär att kunden själv kan välja partner för moderniseringar och service, något som i slutändan ger kunden en valfrihet samt en lägre kostnad över tid. Vår serviceorganisation är tillgänglig dygnet runt årets alla dagar. Personlig service och engagemang är viktigt för oss!