Hiv och smittsamhet i fokus under Pride

Hiv-Sveriges förbundsordförande Inger Forsgren presenterar i kväll  informationsansvarige Lasse Lindberg som kommer att tala om hiv under lördagskvällens paradgala på pridefestivalen. Talet kommer att fokusera på det internationellt högaktuella ämnet; smittsamhet. - Hur smittsam är egentligen en person som bär på hiv? Har vi rätt tillvägagångsätt när det gäller att stoppa smittspridningen av hiv i Sverige och världen? Hiv-Sverige ställer frågan på sin spets och kommer att ifrågasätta över 25 år gamla preventionsmetoder som uppenbarligen inte fungerar i tillräcklig utsträckning.

Plats: Stora scenen i Tantolundens Pridepark i Stockholm.

Tid:. Ca. kl.19.00 Lördag 1 augusti.