Postihiva Gruppen utnämner Venhälsan till hedersledamot

Motiveringen är att Venhälsan över 30 år på ett professionella sätt stöttat, vårdat och behandlat hivpositiva män som har sex med män. De har även på ett mycket hedervärt sett visat omsorg och bidragit till att förbättra hivpositivas livsvillkor.
Venhälsan är nog landets mest förtroendeingivande klinik för män som har sex med män oavsett om de hivpositiva eller söker för andra könssjukdomar. Detta förtroende har de skapat genom sin unika kompetens både på hiv/STI och förståelse för HBTQ-gruppen. Här är inget främmande och man kan vara helt öppet med både sin sexuella preferens och intressen.

Utmärkelsen delas ut i Posithiva Gruppens lokaler på Tjurbergsgatan 29 (T-bana Skanstull) den 2 augusti kl 20.00 i samband med att organisationen har öppet hus under Pride. Alla är välkomna oavsett hivstatus, religion eller kön. För mer info se www.posithivagruppen.se.

Hans Nilsson, 0768-984406

Posithiva gruppen är Sveriges första, äldsta och största nationella medlemsförening för hivpositiva män som har sex med män. Vi grundades 1985 och har öppet för våra medlemmar tre gånger/vecka med aktiviteter för att förbättra livskvalitén.