PRESSINBJUDAN

Välkommen till utdelandet av Riksförbundet för hivpositiva:s utmärkelse: HEDERS RED RIBBON i samband med International AIDS Candlelight Memorial Day söndagen den 21 maj 2006 kl 14:00 i Noaks Ark Malmöhus lokaler, som har öppet hus 12 – 18:00 Södergatan 13 i Malmö. Hedersutmärkelsen tilldelas Sprutbytetsprojektet i Malmö och delas ut av RFHP:s viceordförande Inger Forsgren. Motiveringen lyder: Malmös sprutbytesprogram förebygger spridning av hiv, hepatiter och andra blodburna infektioner bland missbrukare samt skapar kontakt, motiverar och minskar injektionsmissbrukets hälsoskador. Detta genom att tillhandahålla rena sprutor/kanyler, sjukvård, kuratorskontakt, vaccinationer, kondomer, m.m. Efter att man aktivt under många år, lokalt och nationellt, arbetat för ett permanentande av verksamheten har man bidragit till att sprututbyte nu möjliggjorts för hela Sverige. Lasse Lindberg Press/Info RFHP Tjurbergsgatan 29 118 56 Stockholm Ny mailadress: info@rfhp.se www.rfhp.se www.wad.se